ورود    به    سامانه    مدیریتی

نگاه اجمالی به دفاع مقدس

  • نام کتاب: نگاه اجمالی به دفاع مقدس
  • نام نویسنده: عباس تیموری
  • نام انتشارات: ستاره ها
  • نوبت چاپ: چاپ اول زمستان 1395
  • تعداد صفحه: 472

علل تهاجم عراق به جمهوری اسلامی ایران، پیشینه تاریخی روابط و اختلافات دو کشور، وضعیت داخلی در کشور و نظام بین الملل در آستانه جنگ و تمهیدات سیاسی و نظامی عراق برای آغاز جنگ، موضوعاتی هستند که در این کتاب به طور اجمال بدان پرداخته شده می شود.

راویان محترم در بیان وقایع دفاع مقدس می بایست از هرگونه تحریف و بدعت اجتناب ورزیده و از قدرت تحلیل، تشریح، تجربه و معلومات لازم در زمینه های مختلف دفاع مقدس جهت جذب مخاطب، رفع ابهام ها و رشد و ارتقای مخاطبین برخوردار باشند. در این کتاب سعی شده است تا اطلاعات نسبتا جامع و متنوعی از همه مباحث جنگ تهیه و تدوین گردد.

در این اثر، تاریخچه سیاسی نظامی عراق و ایران، ریشه های تهاجم، اهداف و علل تجاوز عراق، محورهای هجوم دشمن، مقاومت های مردمی، حکومت لیبرال ها و تأثیر مستقیم آن در جنگ، عملیات های تأثیرگذار، علل و عوامل ادامه ی جنگ پس از فتح خرمشهر، نقش قدرت ها و سازمان های بین المللی در جنگ، قطعنامه های شورای امنیت، پذیرش قطعنامه، آثار و برکات دفاع مقدس، فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، جغرافیای سیاسی و نظامی، جنگ  نفتکش ها، جنگ شهرها، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از تشکیل مرصاد ، کنوانسیون سوم ژنو، دفاع استراتژیک عراق، پاسخ به ابهامات، اصول، مبانی و ضرورت روایتگری و... به روش علمی و مستند با استفاده از حدود 150 منبع و مأخذ معتبر تدوین و در دسترس راویان و سایر علاقه مندان قرار گرفته است.